Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w czerwcu. Saudia przełamała lidera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Punktualność w czerwcu. Saudia przełamała lidera
fot. Schiphol Airport
Linie lotnicze SAS bez „hat-tricka” w punktualności. Dwumiesięcznego lidera globalnego rankingu realizacji operacji „o czasie” przełamał narodowy operator z Arabii Saudyjskiej. Czerwiec to początek wysokiego okresu sezonu letniego, więc punktualność lotów w Europie spadła.

W całym 2024 roku linie lotnicze Aeroméxico zostały uznane za najpunktualniejszego operatora lotniczego świata. Wykonawszy 196 911 rejsów, przewoźnik odnotował „terminowość” przylotów – operacja lotnicza uznawana jest za punktualną, jeśli odlot samolotu nastąpił w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny – na poziomie 86,70 proc. Meksykański przewoźnik okazał się również liderem pierwszego notowania w tym roku. Północnoamerykański operator był także zwycięzcą lutowego rozdania. 

Nowy lider

Trzeci miesiąc roku przyniósł diametralną zmianę – meksykańskie linie lotnicze spadły na trzecią pozycję w globalnym rankingu, notując terminowość przylotów na poziomie 91,47 proc. i realizując 16 144 loty. Najbardziej punktualnym przewoźnikiem w marcu okazał się flagowiec z Arabii Saudyjskiej: linie lotnicze Saudia. Czwarty miesiąc roku znów przyniósł zmianę lidera globalnego notowania – najlepszą „terminowość” osiągnęły linie lotnicze SAS, które utrzymały pierwszą pozycję również w majowym rozdaniu. W maju skandynawski operator utrzymał miano najbardziej punktualnego przewoźnika lotniczego świata.

Czerwiec przyniósł duże zmiany – linie SAS zajęły dopiero szóste miejsce w globalnym rankingu, a najlepszą terminowość operacji lotniczych odnotowała Saudia. Saudysjki przewoźnik wykonał 16 733 loty, a „o czasie” do portu docelowego doleciało 91,33 proc. samolotów. Drugą pozycję zajął meksykański flagowiec – linie Aeroméxico zrealizowały 15 868 rejsów, a punktualność przylotów wyniosła 87,75 proc. Ostatnie miejsce na podium przypadło liniom Azul, które wykonały w czerwcu 25 293 operacje, notując terminowość na poziomie 86,33 proc.

Kolejne miejsca w czołowej „10” globu przypadły liniom lotniczym: ANA (liczba lotów: 25 247; punktualność: 85,67 proc.), SAS (22 344; 85,27 proc.), Turkish Airlines (37 260; 83,78 proc.), Japan Airlines (25 546; 83,60 proc.), LATAM Airlines (46 592; 81,52 proc.). Dziewiąte i dziesiąte miejsce zajęły odpowiednio Avianca i Iberia, które odnotowały terminowość przylotów na poziomie 81,25 i 80,68 proc., zrealizowawszy 21 952 i 15 962 operacje lotnicze.

Nowy lider w Europie

Flagowym liniom lotniczym ze Skandynawii nie udało się obronić pozycji europejskiego lidera w czerwcu – najbardziej „terminowymi” operacjami pochwalił się Icelandair, Islandzkie linie lotnicze wykonały 4 144 loty, a „o czasie” do portu docelowego doleciało 85,77 proc. samolotów. SAS i Turkish Airlines zajęły drugie i trzecia miejsca – wyniki operacyjne dwóch przewoźników są wyżej wymienione.

Pozostałe pozycje w czołowej „10” Starego Kontynentu zajęli następujący przewoźnicy: Vueling (20 718; 81,76 proc.), Austrian Airlines (11 601; 81,73 proc.), Norwegian (14 659; 81,28 proc.), Ibeira (15 962; 80,68 proc.) i Wizz Air (27 576; 78,15 proc.). 77,96 proc. przylotów „o czasie”, przy realizacji 9 746 operacji,, pozwoliła Finnairowi zająć dziewiątą lokatę. Ostatnie miejsce w europejskim rozdaniu przypadło Pegasusowi. Turecki niskokosztowiec wykonał 19 783 loty, a terminowość wyniosła 77,68 proc.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy

Mateusz Kieruzal 17 września 2024

Saudia najpunktualniejsza na świecie. LOT na 10. miejscu w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. LOT drugi w Europie!

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. LOT drugi w Europie!

Mateusz Kieruzal 15 kwietnia 2024

Ranking AirHelp: Wysoka pozycja LOT, słaby wynik lotniska Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność. Globalne wyzwanie branży lotniczej

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy

Mateusz Kieruzal 17 września 2024

Saudia najpunktualniejsza na świecie. LOT na 10. miejscu w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. LOT drugi w Europie!

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. LOT drugi w Europie!

Mateusz Kieruzal 15 kwietnia 2024

Ranking AirHelp: Wysoka pozycja LOT, słaby wynik lotniska Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność. Globalne wyzwanie branży lotniczej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij